Уроки для Малих груп “Слідами Христа” за Євангелієм від Марка 4квартал 2017рік

Уроки для Малих груп “Слідами Христа” за Євангелієм від Марка 4квартал 2017рік

Уроки для Малих груп за Євангелієм від Марка

(Жовтень, листопад, грудень 2017 року)

СЛІДАМИ ХРИСТА

ЧАСТИНА I

Зміст

Вступ …………………………………………. ………………………………………….. ………

Урок 1. Початок історії вістки порятунку: приготування шляху  …………………

Урок 2. Капернаум. Христос – Лікар …………………………………………………………..

Урок 3. Чотири друга ходатая ……………………………………… ……………………………

Урок 4. Хто потребує лікаря? ………………………………………….. …………………….

Урок 5. Хто мої брати і сестри? ………………………………………….. ……………………

Урок 6. Сівач ………………………………………. ………………………………………….. …..

Урок 7. Поїздка на інший берег, або Тиша на морі, тиша в душі ……………..

Урок 8. Дві потреби, дві віри, дві дочки ………………………………… …………………..

Урок 9. Кінець земного шляху Іоанна Хрестителя Зустріч для особливого спілкування

Урок 10. Повернення з місіонерської подорожі: перемога і поразка …..

Урок 11. Дебати ………………………………………. ………………………………………….. …

Урок 12. Жінка і чоловік – два язичника, дві нещасних долі …………….

 

ВСТУП

Перед вами найкоротше з чотирьох Євангелій, але, за переказами, найперше. Припускають, що воно писалося з метою підбадьорити гнаних під час правління Нерона Церква і дати їм надію і впевненість в тому, що Христос має владу над усіма силами зла. Євангеліє закликає присвятити себе Христу і служити Йому, незважаючи ні на що.  Євангеліє від Марка відрізняє те, що воно було написано Марком, сином Марії (див. Дії. 12:12), зі слів апостола Петра для церкви в Римі, язичників, навернених в християнство. Тому деякі називають це Євангеліє мемуарами апостола Петра». У ньому часто зустрічаються слова «негайно» і «Син Людський». Зауважте, це дуже динамічне Євангеліє, насичене розповідями про діяння Господа. Автор розповідає про деякі моменти, які не освітлені у інших євангелістів, наприклад, він тонко помічає переживання і почуття Христа. Це не стільки біографічне Євангеліє – Христос з’являється вже дорослим, – скільки портрет головного героя, опис краси Його характеру. Воно починається «шляхом» і закінчується «шляхом». У пролозі Іван Хреститель виходить в пустелю Йордану, щоб приготувати шлях Месії, в епілозі вісники вирушають в дорогу, щоб приготувати світ до Другого пришестя Христа.

Особливості уроків.

У цьому кварталі для Малих груп ми візьмемо перші сім розділів Євангелія від Марка.Уроки побудовані за вже знайомою для лідера Малої групи схемою: вітання, поклоніння, «ломка льоду», дослідження Святого Письма, свідоцтво. Пропонується нова роль при вивченні уроку – роль експерта. Ним може бути будь-який член групи, обраний на початку уроку. Обов’язок експерта – зачитувати або пояснювати деякі моменти за допомогою додаткової інформації, даної в уроці. Для бажаючих більш глибоко вивчити Євангеліє від Марка пропонується самостійно читати відповідні розділи з книги Е. Уайт «Хрисос надія світу». З пропонованих питань лідер може вибрати найцікавіші, необов’язково розбирати все підряд. Бажано, щоб кожна група була відкритою, тобто члени групи запрошували б на кожну зустріч своїх друзів і знайомих. Псалми і гімни слід підбирати по темі і таким чином, щоб присутнім гостям було легко приєднатися до співу. У розділі «Свідоцтво» основна увага приділена набуттю друзів через дружні стосунки. Крім цього група може використовувати всі методи, які вважає доцільними. Божих благословень в цьому захоплюючому шляху ближчого знайомства з нашим Господом!

Галина Штеле

УРОК 1 ПОЧАТОК ІСТОРІЇ ВІСТКИ ПОРЯТУНКУ: ПРИГОТУВАННЯ ШЛЯХУ

Привітання

Лідер вітає тих, хто прийшов, просить кожного представитися і коротко повідомити, що особливого сталося з ним в останні три місяці.

Поклоніння

Спів гімнів, які прославляють Бога.

Молитва лідера.

«Ломка льоду»

У ній запрошуються брати участь всі. Лідер задає перше питання, і всі бажаючі відповідають по колу. За ним йде друге питання і відповіді, потім третє і т. д

Які асоціації викликає у вас будь-яке з цих слів: «рибалка», «човен», «море»? Питання до рибалок: що найцікавіше в рибалці? За що ви її любите? Чи були у вашому житті моменти, коли Бог давав вам якийсь знак? Що це було? Хто зіграв у вашому житті роль Івана Хрестителя – приготував дорогу для Господа: батьки, вчитель Суботньої школи, друг, багато людей, поки ніхто.

Дослідження Слова Божого

Лідер коротко розповідає про Євангеліє від Марка (див. Вступ до уроків), повідомляє про час, місце, тривалість і порядок зустрічей, а також про правила.

Правила групи:

Прийняття кожного. Це зустрічі для недосконалих людей, які бажають бути досконалими, але живуть в недосконалому світі. Підтримка кожного учасника дискусії. Повага до висловлюваних думок, навіть якщо вони відрізняються від наших власних. Повноправна участь всіх членів групи. Можливість задавати будь-які питання – дурних питань не існує. Взаємодопомога в важких ситуаціях під час зустрічей групи та між ними. Конфіденційність особистої або компрометуючої інформації. Доброзичлива атмосфера. Регулярне відвідування. Якщо ви не можете прийти на будь-яку зустріч, будь ласка, попередьте кого-небудь з групи.

Зміцнення дружби.

Посвячення певного часу для зміцнення дружніх відносин зі своїми близькими і знайомими (див. розділ «Свідоцтво»). Лідер також повідомляє, що на кожному уроці хтось буде експертом, який по ходу уроку буде зачитувати або повідомляти додаткову інформацію по деяких темах. Вибирається експерт, і всі відкривають уривок для вивчення. Цей текст можна зачитувати по колу або включити аудіозапис Біблії.

Тексти для дослідження: Мк. 1: 1-20

Головна думка:

 Бог має План порятунку людства, і всі події підпорядковані його виконанню. Для здійснення цього плану Бог закликає певних людей – вісників, які повинні приготувати Йому шлях. Кожній людині Бог пропонує стати Його улюбленим сином і слідувати за Ним, але при цьому дає йому свободу вибору. Той, хто йде за Господом стане Його співпрацівником в справі порятунку душ і проголошення Благої вісті про наближення Його Царства.

Огляд

  1. Хто названий тут «Ангелом Моїм» і «голосом волаючого»? Чому? Як ви це розумієте?
  2. Чи подобається вам Іван? Що було в ньому незвичайного?
  3. Якби така людина, як Іван Хреститель, з’явився сьогодні в вашому місті, як відреагували б на нього люди: Була б сенсація – збіглися б репортери. Люди йшли б до нього юрбами. Члени Церкви першими б зустрічали його. Члени Церкви соромилися б його, займали останні ряди. Викликали б швидку допомогу або поліцію. Люди б його ігнорували.
  4. А скільки людей приходило до Івана? Хто були ці люди?
  5. Що Іван казав про Того, Хто незабаром повинен був прийти?

Інтерпретація

  1. Чому служіння Івана викликало такий відгук?
  2. У чому полягало приготування шляху? Яку роль в цьому відігравало хрещення? В яке серце мав прийти Цар?
  3. Як ви думаєте, що значили для Ісуса голос почутий із неба і голуб, що зійшов на Нього? Як це могло приготувати Його до спокус в пустелі, а пізніше – до розп’яття?
  4. Прочитайте вірш 13. Христос – Другий Адам в пустелі. Чим відрізняється ця ситуація від перебування першого Адама в Едемі? Що тут спільного?
  5. Слово «Євангеліє» означає «блага вість» або, з давньогрецького, «звістка про перемогу». З якою доброю звісткою прийшов Христос? (в. 15).
  6. Що означають слова «виповнилося час»?
  7. У що закликав вірити Ісус? Як ви це розумієте? в. 13.

Де Христос знайшов перших учнів? Назвіть їх імена. Чи було це перше знайомство?

  1. Чи було це жорстоко з боку синів Зеведеєвих – залишити свого батька? З ким він залишився?
  2. Чи обіцяв щось Христос учням?

Застосування в нашому житті

  1. Що говорить вам про Бога той факт, що покаяння і прощення (див. в. 4) стоять поруч?
  2. Якщо я – НЕ ловець людських душ, то що це може означати?
  3. Як ви думаєте: чи кожен християнин має свою місію? Чи знаєте ви свою?
  4. Йти за Христом означає рух вперед. Як би ви описали свій християнський досвід? Де я перебуваю зараз і що роблю: далеко позаду Христа; все ще рибалю в човні; зайнятий неводом (своїм бізнесом, своїм життям), перебираю сіті, а вихідні проводжу з Христом; пливу до берега, де стоїть і вчить Христос; йду за Христом; сиджу і чекаю Його заклику; стою і спостерігаю, як йдуть за Ним інші; біжу попереду Христа.

Експерт

«Ангел» на грецькій мові означає «вісник». Акриди – вид сарани. Народу ізраїльському дозволялося їсти її (див. Лев. 11:22). Одяг Івана – такий в давнину носили пророки. Пустеля, в якій христив, перебувала недалеко від Єрихону і того місця, де Ізраїль колись переходив Йордан. «Виповнилося час» – пророчий час Пришестя Месії, Який повинен прийти після вісника, що приготував Йому шлях. Цей час мав збігтися з виконанням пророцтва про 69 тижнів, або 483 роки, після повеління збудувати Єрусалим, яке було в 457г. до Р. Х. Поєднавши ці дати, ми отримуємо рік хрещення Христа – 27 й після Його народження (див. Мал. 3: 1; Дан. 9:25). Перші покликані учні вже були знайомі з Христом (див. Ів. 1:40, 41). Одним з учнів був Андрій, іншим був Іван Зеведеїв (див. Ів. 1:35, 37, 40).

Свідоцтво  

Подумайте: Хто та людина, від якої ви останнім часом все більше дізнаєтеся про Христа? Хто з вашого оточення потребує Благої вісті про спасіння? Почніть молитися, щоб Бог приготував шлях до його серця. Хто міг би прийти з вами на наступну зустріч? Запросіть його! Якщо у вас є цікаві досвіди щодо того, як проходила програма М. Фінлі або поширювалися буклети, або як ваші друзі вивчали уроки, поділіться з групою.

Спів

Молитва лідера або одного з присутніх.

Оголошення про наступну зустріч: час, місце, адреса

 

УРОК 2 Капернаум. ХРИСТОС – ЛІКАР

Привітання

Лідер вітає присутніх і знайомить гостей з присутніми. Гості представляються або їх представляють ті хто їх запросив.

Поклоніння.

Спів гімнів про велич і любов Божу.

Молитва одного з присутніх.

«Ломка льоду»

Виберіть будь-яке з питань і дайте відповідь на нього.

Чи були у вашому житті випадки, коли непослух призвів до поганих наслідків? Коротко розкажіть суть історії. Ваша найсерйозніша хвороба. Особливий лікар у вашому житті. Будучи дитиною, яке місце для усамітнення ви мали?

Дослідження Слова Божого Текст: Мк. 1: 21-45

Головна думка:

Христос, прийшовши в Капернаум, спочатку відповів на фізичні потреби його жителів. Але головна мета Його місії була не в тому, щоб стати «швидкою допомогою», але щоб, полегшуючи страждання людей, звернути їх погляд до Небес. Саме там Він черпав сили для Свого служіння. Визначте, хто буде виконувати роль експерта.Прочитайте пропонований уривок і дайте відповідь на наступні питання:

Огляд

  1. В яке місто прийшов Христос?
  2. Куди Він зазвичай приходив по суботах?
  3. Що кричав біснуватий? Чому Христос забороняв бісам це робити? Що вони знали? Невже це могло перешкодити?
  4. Що найбільше вразило присутніх: зцілення в суботу; вигуки духа; послух духа; зцілення як таке; влада Христа?
  5. Куди пішов Христос після суботнього богослужіння? Чий це був дім? Хто ще там жив?
  6. Який був відгук зціленої тещі Петра?
  7. Наскільки тоді був відомий Христос?
  8. Що зробив Ісус на піку Своєї популярності? (в. 38).

Інтерпретація

  1. Чому Христос почав Своє служіння в синагозі?
  2. Де було джерело сили і влади Христа? (в. 35).
  3. Які два напрямки діяльності Ісуса ви бачите в цьому уривку? Яке служіння було більш популярним? Що прагнув встигнути зробити Христос? (в. 38, 39).
  4. Що означає проказа в духовному сенсі?
  5. Чому прокажений говорить: «Якщо хочеш»?
  6. Що вам говорить про Христа той факт, що Він торкнувся прокаженого, коли зціляв? Чому це було важливо для прокаженого?
  7. Чому Ісус заборонив свідчити?
  8. Навіщо зціленому потрібно було піти до священика?
  9. Який був результат непослуху зціленого?

Застосування в нашому житті

  1. Чим дивує вас Христос в цьому розділі? Яким Він постає перед нами?
  2. Чи можуть іноді наші добрі спонукання свідчити про Христа стати перешкодою для Його входження в життя інших людей? Наведіть приклади.
  3. За десятибальною шкалою визначте, яку владу над вашим життям має Христос? Яку б ви хотіли: а) часткову; б) повну; в) ще не вирішив.

Експерт

Капернаум – місто на північно-західному березі Галілейського моря, на кордоні з володіннями Пилипа і Ірода Антипи. У перекладі з єврейського означає «село Наума». Там була митниця і розташовувався підрозділ римських воїнів під командуванням сотника. У цьому місті жив Петро зі своєю сім’єю. Так як Христос часто відвідував Капернаум, він став називатися Його містом. Археологи виявили залишки синагоги II століття, побудованої, як вважається, на місці тієї, в якій Христос зцілив одержимого.

Проказа. Священик мав повноваження лікаря: оглядав хворого, ставив діагноз, визначав стадію хвороби: коли вона небезпечна для оточуючих, а коли ні. Священик оголошував і про те, що хворий повинен покинути поселення, і про те, що він в разі зцілення може повернутися. Священик повинен був це засвідчити, щоб офіційно дозволити людині перебувати серед суспільства ізраїльського (див. Лев. 13, 14).

Свідоцтво

Подумайте:Хто останнім часом надає вам якусь фізичну допомогу або моральну підтримку? Скажіть йому про те, наскільки ви це цінуєте. Зробіть для цієї людини теж щось добре. Якщо це неможливо, згадуйте його в своїх молитвах.Хто з вашого оточення потребує Благої вісті про спасіння? Продовжуйте  молитися, щоб Бог приготував шлях до серця цієї людини. Якщо ви бажаєте, щоб його включили в групу молитовного списку, напишіть його ім’я на листку. Хто приймав участь у виставках, програмах або вивченні уроків про здоровий образ життя? Поділіться з групою тим, наскільки важливо чи цікаво це було для вас і відвідувачів. Хто міг прийти з вами на наступну зустріч? Запросіть його!

Лідер: «Тепер ми обговоримо ті моменти, які допоможуть нам скласти груповий договір. Деякі ми обговорювали на минулому тижні і, тепер залишається затвердити їх». Лідер читає кожен  пункт, всі обговорюють.

Договір Мета наших зустрічей: посилити відносини з Богом, дружити один з одним, а також з нашими друзями, які ще не знають Бога. Тривалість циклу:

3 місяці з ______________ по ________________.

Лідер МГ _________________________

Помічник лідера __________________ (Помічник може визначитися під час зустрічі, але доцільно запитати, чи є бажаючі з самого початку виконувати цю роль).

Хазяїн _______________________________________

Музикант __________________________________

Вчителі уроків __________________________________________________________________________

День тижня _____________________. час__________________________.

Адреса ________________________________________. __________________________________________________________________________

Матеріал: Перші сім розділів Євангелія від Марка Молитва одного бажаючого Лідер висловлює подяку учасникам та гостям та запрошує всіх на наступну зустріч. Гостям можна подарувати на пам’ять листівки з обіцянками або будь-якими брошурами, книгами і т. д.

УРОК 3       ЧОТИРИ ДРУГА ПРОХАЧА

Привітання

Привітання присутніх.

Представлення гостей.

Кожен коротко розповідає про ті труднощі, з якими він зіткнувся на цьому тижні.

Поклоніння

Спів гімнів про любов Бога і Його прощення.

Молитва одного з присутніх.

«Ломка льоду»

Учасники зустрічі відповідають по колу на обране за бажанням питання: Спали ви коли-небудь на даху або забиралися на нього? Яке почуття ви зазнали при цьому? Чи довелося вам коли-небудь пережити стан паралічу? Що ви відчували тоді? Скільки у вас вірних друзів, які не залишать вас в біді?

Дослідження Слова Божого Текст: Мк. 2: 1-13

Головна думка: Христос розкриває Себе як Творець і Спаситель, як Бог, Який може читати думки людини і прощати  гріхи. У відновленні розслабленого істотну роль зіграла віра його чотирьох друзів-прохачів.

Визначте експерта. Прочитайте пропонований уривок і дайте відповідь на наступні питання.

Огляд

  1. Звідки і куди прийшов Ісус? Як ви думаєте, про чий будинок тут йдеться?
  2. Як ви зрозуміли з попереднього уроку, яке уявлення вже склалося про Христа в цьому місті? (Цілитель).
  3. Як Ісус використовує цю нову можливість спілкування з народом? (в. 2).
  4. Опишіть поетапно, що потрібно було подолати (і дістати) друзям розслабленого, щоб нарешті досягти мети?
  5. Якби ви були тим паралізованим, які почуття ви швидше за все зазнали б, коли друзі почали розбирати дах? неохоче погодилися: ви мене виставите в непривабливому світлі; страх: ви мене кинете; сумнів: я не знаю, чи вартує; подяку: спасибі за вашу турботу; хвилювання: вони нас відразу виженуть;змішані почуття: я не впевнений, що це спрацює, але я довіряю вам.
  6. У відповідь на чию віру Христос простив розслабленого? (в. 5).
  7. У відповідь на чию невіру Він його зцілив? Як швидко відбулося зцілення?
  8. Яка була реакція, що говорив народ?
  9. Якби це сталося у вашій громаді, що, на вашу думку, говорили б люди? Ми нічого подібного ще не бачили! Хто буде платити за дах? Який би не був збиток, це вартує того, якщо чоловік зцілився. Дивіться, щоб такого більше тут не повторилося!

Інтерпретація

  1. Як ви думаєте, чому Христос відразу не зцілив розслабленого, як від Нього очікували?
  2. Що турбувало книжників, які протиріччя?
  3. Де могли бути прощені гріхи за часів Старого Завіту і яким чином?
  4. Що з точки зору Христа було легше? Що легше на ваш погляд?
  5. Яку владу мав Христос?

Застосування в нашому житті

  1. Яку роль найчастіше граю я: книжників, народу, чотирьох друзів, розслабленого, господарів?
  2. У якому сенсі гріх часто діє, як параліч?
  3. Чого найбільше я чекаю від Христа: зцілення фізичного; зцілення духовного; прощення; навчання; спілкування?
  4. Про що вам говорить наполегливість цих чотирьох друзів? Скільки іноді потрібно людей, щоб придбати одного? Чи з першого разу їх дії увінчалися успіхом? Яку паралель ви можете провести з нашими проханнями за інших перед Богом?
  5. Як ви думаєте, чого натерпілися господарі? Чи могли вони прославляти Бога разом з народом, чи вони були засмучені?

Експерт

Дахи були плоскими. Наверх вели щаблі. На даху можна було спати, споруджувати кущі, прогулюватися, з нього можна було проповідувати. Між кроквами і шаром утрамбованої глини зазвичай клали хмиз, тому дах дійсно можна було розкрити.Прощення гріхів здійснювалося через жертви, які приносилися в храмі. Христос не тільки простив розслабленого без жертви, але показав, що є Богом, так як прощати гріхи міг тільки Бог. «Розслаблений» – грецькою «паралізований».

Свідоцтво.

Подумайте і за бажанням поділіться з групою: Чи є у вас будь-хто, за кого ви просите  Господа? Молиться за нього з вами ще хто-небудь? Хотіли б ваші знайомі вивчати біблійні або інші уроки? За які потреби ви хотіли б помолитися в групі? Чи бажає хтось із ваших близьких прийти з вами на наступну зустріч? Запросіть його.

Спів.

Молитва чотирьох заступників.

Виберіть чотирьох чоловіків: один дякує Господу, інший молиться за всіх тих, хто вивчає уроки і населення вашого міста (села), третій – за молитовний список групи, четвертий молиться за  особисті потреби.

УРОК 4      ХТО ПОТРЕБУЄ  ЛІКАРЯ?

Привітання

Привітання присутніх.

 Представлення гостей. Кожен коротко ділиться чимось радісним, що сталося на цьому тижні.

Поклоніння.

Спів гімнів про вірність, любов і турботу Бога, про Христа як про Друга.

Молитва подяки всіх бажаючих по колу. Хто бажає пропустити свою чергу, просто торкається того, хто стоїть поруч, передаючи йому естафету.

«Ломка льоду»

Учасники зустрічі відповідають по колу або на перше, або на друге питання (за бажанням): Згадайте який-небудь випадок, коли ви потрапили в компанію людей, яких можна було назвати грішниками. Яке у вас було відчуття? Які асоціації у вас викликають слова «грішник», «піст?»

Дослідження Слова Божого Текст: Мк. 2: 14-28

Головна думка:

Христос закликає одного з тих, кого всі вважали негідним, і робить його Своїм учнем і євангелістом. Для Бога немає жодного настільки низько занепалого, щоб до такої людини неможливо було прийти. Христос прийшов викупити грішників і готовий допомогти кожному, хто визнає свою «хворобу». Жива віра, а не система прийнятих правил є істинною релігією. Виберіть експерта. Прочитайте пропонований уривок і дайте відповідь на наступні питання.

Огляд

  1. Хто запросив Христа в свій дім? З якої нагоди?
  2. Хто супроводжував Його? Хто такі «митники» і «грішники»?
  3. Як Христос ставився до них і як вони ставилися до Христа? (.в 15-17).
  4. З яким питанням звернулися фарисеї до учнів Ісуса?
  5. Що відповів Христос?
  6. Яким було наступне питання?

Інтерпретація

  1. Коли зазвичай людина постить? (Перерахуйте кілька ситуацій).
  2. Як ви розумієте відповідь Христа щодо посту?
  3. Хто наречений, за словами Христа?
  4. Чи повинні ми постити або продовжувати традицію Його учнів?
  5. Що мається на увазі під «сукна сирового»?
  6. Що має на увазі Христос під вином?
  7. Хто був «старими міхами», а хто – «новими»?
  8. Чому учні зривали колосся? (в. 25, 26).
  9. Чому, з точки зору фарисеїв, цього не можна було робити?
  10. Що мається на увазі під словами «Субота постала для чоловіка»? Чи повинні ми в цьому випадку робити все, що нам хочеться?

Застосування в нашому житті

  1. Якими б «хутром» ви назвали себе? Чому?
  2. Як довго той хто прийшов до Христа залишатиметься «хворим»: тільки до хрещення; кілька років після хрещення; все життя? Скільки часу в такому випадку ми будемо мати потребу в «Лікарі» (у Христі)?
  3. Як ми можемо визначити, що можна, а чого не можна робити в суботу? Хто тут вищий авторитет?
  4. Що сподобалося вам в поведінці та виборі Левія Матвія?
  5. Що вражає вас у ставленні Христа до людей?

Експерт

Левій – заможна людина, збирач податків в Капернаумі. Пішовши за Христом, він став євангелістом Матвієм (див. Лк. 5: 27-29).

Митники – збирачі податків, що не користувалися любов’ю народу, так як працювали на завойовників і часто самі намагалися збагатитися за рахунок цього.

Невибілена тканина – не прана і тому не сіла тканина. Така латка при пранні сідає і розриває стару тканину.

Нове вино – нове вчення Христа, хоча воно було не новим, але одкровенням того, що було явлено від початку.

Міхи – мішок з козячої шкіри, в якому зберігали воду, молоко, виноградний сік.

Зривання колосків і розтирання зерен руками фарисеї прирівнювали до жнив і молотьби.

Субота, примхи і радість. Див. Іс. 58:13, 14

Свідоцтво

Подумайте і за бажанням поділіться з групою: Чи є у вас друзі або знайомі серед тих, кого прийнято вважати грішниками? Чи відчувають вони потребу в духовному Лікарі? Що доброго ви можете зробити для них? Чи є хто-небудь серед ваших знайомих, хто вже вивчає біблійні або інші уроки? Чи пробували ви самі викладати їх? Якщо ні, чи хочете ви навчитися? За які потреби ви хотіли б помолитися в групі? Чи бажає хтось із ваших близьких прийти з вами на наступну зустріч? Запросіть його.

Спів

Молитва

 

УРОК 5 ХТО МОЇ БРАТИ І СЕСТРИ?

Привітання

Привітання присутніх.

Представлення гостей.

З якою порою року був співзвучний ваш настрій на цьому тижні: осінь, зима, весна, літо?

Поклоніння

Спів гімнів про любов і турботу Бога, про Церкву як про Божу сім’ю.

Молитва одного з присутніх.

«Ломка льоду»

Учасники зустрічі відповідають по колу: З ким із ваших рідних і близьких у вас найбільш тісний зв’язок?

Дослідження Слова Божого Текст: Мк. 3

Головна думка:

Христос пережив велике розчарування, зустрівши невіру і жорстокість фарисеїв. Їхнє ставлення до Нього перешкодило їм увійти в число обраних учнів. Христос формує нову сім’ю, чиї узи виявляться міцнішими кровних.

Виберіть експерта. Прочитайте пропонований уривок і дайте відповідь на наступні питання.

Огляд

  1. Яким принципом керувався Христос, зцілюючи цю людину в суботу?
  2. Чому Він викликає його на середину?
  3. Навіщо фарисеї слідкували Ісусом?
  4. Які почуття це викликало у Христа?

Інтерпретація

  1. Який факт підтверджує правильний висновок Христа про стан сердець фарисеїв? (в. 5, 6) (Їх реакція на чудо).
  2. Чому Ісус віддаляється до моря? (в. 7).
  3. Що говорить нам про місію Христа безліч народу, що приходив до Нього? Чи правильно люди розуміли Його місію? Перерахуйте ті групи людей, які приходили до Нього, використовуючи назву областей, в яких вони жили.
  4. Як духи могли знати про те, Хто такий Христос? Як вони це висловлювали?
  5. Перерахуйте три завдання обраних учнів Ісуса.
  6. Чому Христос дає нові імена Симону і синам Зеведея?
  7. Яким чуткам повірили мати, брати і сестри Ісуса? Обговоріть, про що вони, мабуть, міркували вдома, перш ніж вирішили піти за Ним в Капернаум?
  8. Як ви розумієте притчу Христа про «сильного»? Хто в ній Найсильніший?
  9. Якому Духу противилися фарисеї? Чому цей гріх не проститься?
  10. За яким критерієм можна визначити спорідненість з Христом?

Застосування в нашому житті:

  1. Де стояли мати і брати Христа? (в. 32). Яким чином ми, належачи до сім’ї Христа, подібно матері і братам Ісуса, можемо залишитися за порогом?
  2. У цьому розділі ми зустрічаємо чотири категорії людей: страждальці, осуджуючі, нова сім’я і кровна сім’я. Як ви думаєте, які почуття до кожної з них відчував Христос? З ким Ісуса встановив найближчі стосунки? З ким ви хотіли б ототожнити себе?
  3. Хто зазвичай викликає в нас дух засудження?

Експерт

Висохла рука. Євангеліст Лука додає, що вона була правою (див. Лк. 6: 6).

Симон-Петро. Петро означає «камінь».

Вельзевул – мається на увазі диявол.

Найсильніший. Це слово не вживається тут, але мається на увазі. Найсильнішим Іван Хреститель назвав Ісуса (див. Мк. 1: 7).

Свідоцтво

Подумайте і за бажанням поділіться з групою: Чи є у вас родичі, які все ще не переступили поріг, щоб увійти до Господа? За кого з них Ви найбільше молитесь? Хто з них близький до прийняття Христа? Хотіли б ваші знайомі вивчати біблійні або інші уроки?За які потреби ви хотіли б помолитися в групі? Чи бажає хтось із вашого оточення прийти з вами на наступну зустріч? Запросіть його.

Спів

Молитва

 

УРОК 6     Сіяч

Привітання.

Привітання присутніх.

Представлення гостей.

Кожен коротко ділиться чимось особливим, що сталося з ним на цьому тижні.

Поклоніння

Спів гімнів про любов і турботу Бога, про Його допомогу.

Молитва одного з присутніх.

«Ломка льоду»

Учасники зустрічі відповідають по колу на вибране запитання: Чи був у вашому житті досвід, коли ви щось посадили або виростили, і це залишило в вашій душі особливий слід? Який ваш улюблений плід?

Дослідження Слова Божого Текст: Мк. 4: 1-34

Головна думка:

Господь сіє насіння Свого Слова в кожне серце, але чи принесе воно плід, залежить від «грунту» цього серця і зусиль людини «брати у Господа». Показник гарного грунту – плід. Він свідчить про те, наскільки вкоренилося в нас Царство Боже. Ці притчі ілюструють взаємодію Бога і людини в справі порятунку. Визначте експерта. Прочитайте пропонований уривок і дайте відповідь на наступні питання.

Огляд

  1. Де Спаситель розповів народу притчу про сіяча?
  2. Якийгрунт стає легкою здобиччю ворога людського?
  3. Яка притча доводить необхідність тісного зв’язку з Христом?

Інтерпретація

  1. Чому Ісусові довелося пояснювати притчу про сіяча учням наодинці?
  2. Що означає насіння, грунт, терня? Як це пояснює різну реакцію на слова і дії Христа в попередньому розділі?
  3. На якому грунті все-таки зійшло насіння? Що потрібно було робити для його росту?
  4. Чому хороший грунт приносить різний урожай?
  5. Як взаємопов’язані плід і свічка на свічнику?
  6. Який сенс в цьому контексті набуває вислів Христа про таємне і явне?
  7. Що тут мається на увазі під мірою? Як ми можемо «міряти мірою»?
  8. У чому головний сенс притчі про Царство Боже і насіння? Хто і що дає життя Царству Божому в нас?
  9. Що розширює наше пізнання про Царство Боже в притчі про гірчичне зерно?

Застосування в нашому житті

Якщо дозволяє місце і кількість людей, розбийтеся на групи по 3-4 людини і обговоріть наведені нижче питання. Потім знову об’єднаєтеся і поділіться головними висновками.

  1. Який грунт, на ваш погляд, найнебезпечніший? Чому? (Той, який не приносить плоду).
  2. Хто відповідає за «грунт» нашого серця? Як стати «хорошим грунтом»?
  3. Як Бог може поліпшити наш «грунт»?
  4. Що з перерахованого нижче особливо добре впливає на «грунт» вашого серця: цікаві духовні програми і урочисті збори; музичні програми; самостійне дослідження Слова; важкі обставини; спілкування з іншими присвяченими віруючими; робота з тими, кого треба рятувати.
  5. Якою мірою ви хотіли б брати у Господа?
  6. Скільки ват ви хотіли б мати у вашій «духовної лампочці»: 20, 60, 100, 220?
  7. Які уроки для вашої євангельської праці ви знаходите в цих притчах? Скільки потрібно сіяти насіння?

Експерт

«Вчити над морем» – це вже третя згадка в цьому Євангелії про те, як Христос учив безліч народу біля моря (див. Мк. 2:13; 3: 7; 4: 1). На відміну від синагоги морський берег не належав нікому і вміщував тисячі людей.

Сіяння здійснювалося вручну. Сіяч рясно розкидав насіння, яке було у нього в мішку. Зазвичай орали і сіяли після ранніх дощів, які розм’якшували твердий грунт. Цьому передували п’ять місяців посушливого періоду, коли дощ не випадав навіть на узбережжі, тому ранні дощі були вкрай необхідні. Урожай залежав від своєчасності і достатку ранніх (при посіві) і пізніх (при дозріванні) дощів.

Міри площі земельної ділянки визначалися кількістю зерна, яким можна було засіяти цю ділянку. Так, «сата» (1 Цар. 18:32), міра зерна, означала один невеликий мішок або короб. Найбільш розповсюдженим засобом сипучих речовин була ефа, вона становила три міри і, за різними джерелами, могла відповідати 36 або приблизно 22 літрам. У Новому Завіті також говориться про хлібну міру (близько 9 літрів), переклад словом «посудину». (в. 21 використовується це слово, коли йдеться про посудину, під яку поставлять свічку).

Гірчичне зерно – насіння чорної гірчиці, за розміром менше макового насіння.  Рослина, яка виростає з нього має гіллястий стовбур і може досягати до 2,5-3 м у висоту. У його гілках люблять гніздитися щиглики, що харчуються маслянистими насінням.

Свідоцтво

Подумайте і поділіться з групою: Чи є у вас друзі або знайомі з тих, чиї «насіння» заглушають терня або кореню заважає зміцнитися «камінь»? До яких духовних заходів вони проявляють інтерес? Куди ви могли б їх запросити? Чи є серед ваших знайомих ті, хто вже вивчає біблійні або інші уроки? Чи маєте ви досвід викладання біблійних уроків? За які потреби ви хотіли б помолитися в групі? Чи бажає хтось із ваших близьких прийти з вами на наступну зустріч? Запросіть його.

Спів. 

Молитва

 

УРОК 7 ПОЇЗДКА НА ІНШИЙ БЕРЕГ, АБО ТИШИНА НА МОРІ, ТИШИНА В ДУШІ

Привітання

Привітання присутніх.

Представлення гостей.

Кожен коротко ділиться тим, який вітер «дув» йому на цьому тижні: попутний, зустрічний, шквальний, поривчастий, легкий, освіжаючий, ураганний, пронизливий, що збиває з ніг?

Поклоніння

Спів гімнів про любов і турботу Бога, про допомогу і силу Господа в випробуваннях і труднощах.

Молитва одного з присутніх

«Ломка льоду»

Учасники зустрічі відповідають по колу: Чи потрапляли ви коли-небудь в сильний шторм, грозу або бурю? Що ви при цьому відчували?

Дослідження Слова Божого Текст: Мк. 4: 35-5: 20

Головна думка:

 Христос постає перед учнями як Повелитель природи, перед Яким не можуть встояти сили зла. З Ним нікому не повинно бути страшно. Немає такої проблеми, яка була б для Нього нерозв’язною.

Визначте експерта. Прочитайте пропонований уривок і дайте відповідь на наступні питання.

Огляд

  1. На який берег вирішив переправитися Христос?
  2. Який був час доби?
  3. Хто супроводжував човен Христа?
  4. Наскільки небезпечною була буря? З яких слів це видно?

Інтерпретація

  1. Як ви думаєте, як швидко учні розбудили Христа? Чому ви так думаєте?
  2. Про що говорять їх слова, звернені до Ісуса? Які почуття вони відчували? Що учні хотіли від Христа?
  3. Відзначте, яким прикметником описується буря і тиша?
  4. У чому полягала справжня причина страху учнів? Чи могли вони потонути, якщо з ними в човні був Христос?
  5. Чим повинен був відрізнятися страх учнів в в. 41 від страху смерті?
  6. Про що свідчить сила одержимого, котра знайшла їх на тому березі? Скільки загинуло свиней?
  7. Чому Христос дозволив завдати жителям тієї сторони матеріальної шкоди?
  8. Як ставилися демони до Ісуса?
  9. Чому жителі села просили Христа піти?
  10. Чому Ісус не дозволив звільненому чоловіку слідувати за Ним?

Застосування в нашому житті

  1. Чи можемо ми зберігати присутність духу під час кризи? Яким чином?
  2. Що ці приклади говорять про силу і перевагу Христа над усіма стихіями і силами?

17.Чи у кожної  людини є доручення від Бога? Чим відрізнялося доручення учнів від доручення звільненого? Чи знаєте ви волю Божу про вас?

Експерт

Галілейське море було відоме раптовими  бурями.

Десятимістя (грец. Декаполіса) – союз міст на східному березі Йордану, в яких жили язичники. Спочатку в цей союз входили десять міст, від чого і пішла ця назва.

Легіон – військовий підрозділ римської армії, що нараховує від 5 до 6 тисяч добре озброєних воїнів-легіонерів і близько 300 вершників.

Свідоцтво

Подумайте і поділіться з групою: Чи є у вас знайомі, які відчувають певні труднощі, але вважають, що Бог мовчить, ніби спить? Яке потішення ви можете їм подарувати? Чи вивчає  хто-небудь з ваших знайомих біблійні або інші уроки? За які потреби ви хотіли б помолитися в групі? Чи бажає хтось із ваших близьких прийти з вами на наступну зустріч? Запросіть його.

Спів

Молитва

 

УРОК 8 ДВІ ПОТРЕБИ, ДВІ ВІРИ, ДВІ ДОЧКИ

Привітання

Привітання присутніх.

Представлення гостей.

Кожен коротко говорить про те, яке самопочуття (здоров’я) було у нього на цьому тижні.

Поклоніння

Спів гімнів про любов, турботу і допомогу Бога.

Молитва одного з присутніх.

«Ломка льоду»

Учасники зустрічі відповідають по колу: Чи були ви коли-небудь на порозі смерті?

Дослідження Слова Божого Текст: Мк. 5: 21-43

Головна думка:

Христос має владу над смертю. Дотик до Нього з вірою може змінити наше життя.

Визначте експерта. Прочитайте пропонований уривок і дайте відповідь на наступні питання.

Огляд

  1. Хто підійшов до Христа під час проповіді? Наскільки його поведінка не відповідала його високому статусу?
  2. Як він просив Ісуса? Чому?
  3. Скільки років було його дочці? (в. 42)

.4. Чия потреба затримала Христа в дорозі? Скільки років страждала ця жінка?

  1. Який був результат її звернення до лікарів?

Інтерпретація

  1. Що спільного і що відмінного було в долі і проблемах жінки і дівчинки?
  2. Як, на думку Яіра, Христос зцілить його дочку? (в. 23)

.8. Як сподівалася зцілитися жінка? Що спільного і що відмінного в її вірі і вірі Яіра?

  1. Що особливого було в її дотику до Христа?
  2. Якою вважалася ця жінка? Чи мала вона право торкатися до будь-кого?
  3. Чому Христос спонукав її зізнатися публічно? Для кого це було важливо?
  4. Яким словом Він називає жінку? Як Він потім звернувся до дівчинки? (в. 34, 41). Як ви думаєте, що означали ці слова?
  5. У чому Христос бачив головну причину зцілення жінки? (в. 34).
  6. Як ви думаєте, які почуття повинен був зазнати Яір, коли їм довелося затриматися?
  7. Як втішив його Христос? (в. 36).
  8. Чи повірили рідні, що дівчинка дійсно померла? З чого це видно?
  9. Як Христос назвав смерть? Чому?
  10. Кому Він дозволив бути присутнім при звершенні чуда?

Застосування в нашому житті

  1. Чого навчила вас ця історія про дві потреби, дві віри, дві дочки?
  2. Згадайте, як ніжно Христос ставився до людей. Як ви думаєте, чи ставиться Він і сьогодні до людей точно так ?
  3. Для роздумів: як я «торкаюся» до Христа? Що відчуває при цьому Ісус?

Експерт

Яір з єврейської перекладається: «Він (Бог) нехай дасть світло». Дочка Яіра була у нього єдиною (див. Лк. 8:42.)

Жінки в старозавітні часи вважалися ритуально нечистими під час будь-яких кровотеч, в тому числі викликаних будь-яким захворюванням (див. Лев.15: 25).

СвідоцтвоПодумайте і поділіться з групою: Чи є у вас тяжкохворі знайомі або рідні? Чим ви можете їм допомогти? Хотіли б ваші знайомі вивчати біблійні або інші уроки?За які потреби ви хотіли б помолитися в групі? Чи бажає хтось із ваших близьких прийти з вами на наступну зустріч? Запросіть його.

Спів.

 Молитва.

 Оголошення про 9-у зустріч, яку можна провести з чаюванням, більше приділяючи часу спілкуванню.

УРОК 9   КІНЕЦЬ ЗЕМНОГО ШЛЯХУ ІВАНА ХРЕСТИТЕЛЯ

ЗУСТРІЧ ДЛЯ ОСОБЛИВОГО СПІЛКУВАННЯ

Привітання

Привітання присутніх.

Представлення гостей. Кожен коротко ділиться тим, що особливого сталося на цьому тижні.

Поклоніння

Спів гімнів про любов Христа.

Молитва одного з присутніх.

«Ломка льоду»

Учасники зустрічі відповідають по колу на питання: Ким ви хотіли стати в дитинстві? Ким стали? Чи задоволені ви своєю професією?

Дослідження Слова Божого

Подивіться уривок про смерть Івана Хрестителя з будь-якого фільму про Христа. Якщо не можете подивитися фільм, прочитайте текст: Мк. 6: 14-29.

Головна думка:

Іван виконав волю Божу – приготував шлях для Месії. Але це не захистило його від прийдешніх випробувань. Після перегляду дайте відповіді на питання.

Огляд

  1. Які чутки ходили в народі про Христа? (в. 14-16, див. також 6: 2, 3).

Інтерпретація

  1. Що ви думаєте про Ірода?
  2. Чому Ірод вважав, що Христос – це воскреслий Іван? (в. 16, 20).
  3. Хто і що було справжньою причиною смерті Івана?

Роздайте листки з написаними нижче причинами і попросіть відновити ланцюг подій, що призвели до смерті Івана Хрестителя. Спочатку визначається перша причина, потім друга і т. д. Іван докоряє царя Ірода за одруження з Іродіадою. Іродіада затаїла злість і вирішила помститися. Перший крок помсти: Іван ув’язнений. Другий крок: Іродіада замишляє вбивство. Зручний момент: бенкет і необдумана обіцянка царя. Для досягнення своєї мети Іродіада використовує дочку. Цар виконує обіцянку. Зброєноша виконує  вирок.

  1. Чи правильно вчинила дочка Іродіади? Чи добре радитися з матір’ю?
  2. Порахуйте, скільки людей було залучено в виконання таємного задуму цариці.
  3. Хто, на ваш погляд, з цих чотирьох більш винен: цар, цариця, дочка, зброєноша?
  4. Кого цариця вбила чужими руками?
  5. Поділіться вашою думкою: чи було легким життя Івана Хрестителя?

Застосування в нашому житті

  1. Що, на ваш погляд, страшніше: бути тим, хто докоряє від імені Бога чи змусити Бога замовкнути?
  2. Чи можна змусити Бога замовкнути? Яку роль в цьому відіграє совість?
  3. Чи потрапляли ви коли-небудь в таку ситуацію, коли проти вас складали змову?
  4. Чи може наша довіра Богу допомогти нам у важких обставинах зберегти мир в серці?

Спів. Приділіть більше часу співу. Заспівайте кілька пісень про довіру Богу.

СвідоцтвоПодумайте і поділіться з групою: Чи відчувають ваші знайомі певні труднощі? Що вони думають про надання своєї долі в руки Бога? Яку втіху ви можете їм подарувати? Хотіли б ваші знайомі вивчати біблійні або інші уроки? За які потреби ви хотіли б помолитися в групі? Чи бажає хтось із ваших близьких прийти з вами на наступну зустріч?

Запросіть його.

Молитва

 

УРОК 10  ПОВЕРНЕННЯ З МІСІОНЕРСЬКОЇ ПОДОРОЖІ: ПЕРЕМОГА І ПОРАЗКА

Привітання

Привітання присутніх.

Представлення гостей.

Кожен коротко ділиться тим, на скільки «відсотків» він втомився за цей тиждень (100% – максимум).

Поклоніння

Спів гімнів про любов і турботу Бога.

Молитва одного з присутніх.

«Ломка льоду»

Учасники зустрічі відповідають по колу на вибране запитання: Чи любите ви подорожувати? Якщо так, то яким видом транспорту? До якої категорії людей ви відноситеся: в подорож берете тільки найнеобхідніше; все необхідне; все необхідне і навіть те, що може стати необхідним.

Дослідження Слова Божого Текст: Мк. 6: 1-13, 30-52

Головна думка:

Христос посилає вісників, незважаючи на відкидання в Своїй вітчизні. Він відчуває жалість до народу, який подібний  вівцям без пастиря, і прагне задовольнити їх духовний і фізичний голод.

Визначте експерта.Прочитайте пропонований уривок і дайте відповідь на наступні питання.

Огляд

  1. Перерахуйте місця, в яких відбуваються події цього розділу (Назарет, навколишні селища Галілеї, пустельне місце біля Галілейського моря, на морі).
  2. Як ви б назвали ці три уривки?
  3. Якою була реакція Христа на невіруі відкидання Його земляків? Яка з наведених нижче відповідей буде найправильнішою?

Він опускав руки, розчаровувався. Не звертав на це уваги, робив, що вважав правильним. Залишав їх.Допомагав тим, хто цього потребував, і йшов далі, виконуючи Свою місію. Розширював Свою місію: залишав їх, але йшов далі, виконуючи Свою місію, і додатково послав шість груп учнів.Чому це вчить нас?

  1. Наскільки успішною була місія учнів? (в. 12, 13, 30).

Інтерпретація

  1. Про що говорить нам реакція Ісуса на втому учнів і в той же час на безліч народу? Чи міг Він зробити їх на час незрячими і покинути це місце з учнями? Чому ж не зробив цього?
  2. Як учні збиралися нагодувати народ?
  3. Скільки місяців потрібно було б їм працювати, щоб нагодувати цю багатотисячну юрбу? Чи велика це сума?
  4. Про що свідчать ті, що залишилися? Скільки благословень зазвичай дає Господь: скільки потрібно, завжди з надлишком, скільки ми можемо взяти?
  5. Що необхідно, щоб Господь проявив Свою силу? потреба; усвідомлення потреби; збір інформації про стан справ;знання своїх ресурсів; звернення до Спасителя; наявний план вирішення проблеми; постійний контакт зі Спасителем; виконання Його заповідей; молитва; благословення Боже.
  6. Чи відкриває Марк, в чому полягав секрет успіху Ісуса? (в. 46). У чому був секрет невдачі учнів на морі?
  7. Як слід розуміти в. 52? Який взаємозв’язок між чудом з хлібами і приборканням бурі? Чи можна сказати, що після перемоги на місіонерському полі (6:13) вони зазнали поразки на морі? (6:49).

Застосування в нашому житті

  1. Куди відправився Христос після того насиченого дивовижними подіями дня? Де Він брав силу? Чи можемо ми те ж сказати про себе? Які наші типові дії після виснажливого дня?
  2. Чому іноді так буває і в нашому житті: Христос начебто йде на допомогу, коли ми терпимо лихо, але в останній момент ніби хоче пройти мимо? Чому Він бажає навчити нас?

Експерт

Вифсаїда– «будинок рибної ловлі» – розташована на північному узбережжі Галілейського моря.

Динарій – плата за один робочий день. І за двісті динаріїв – оплата приблизно за 6,5-7 місяців.

Четверта сторожа ночі. Нічна охорона мала чотири зміни, кожна по три години: з 6 вечора до 9 годин, з 9 години до 12 години, з 12 години до 3 годин і найостанніша, четверта, захоплювала найтемніший період ночі з 3 до 6 години ранку.

Свідоцтво Подумайте і поділіться з групою: Чи є у вас знайомі, які як вівці без пастиря? Здійсніть за них і молитовний список групи особливу молитву.Чи бажає хтось із ваших близьких прийти з вами на наступну зустріч? Запросіть його. Якщо у вашій громаді буде проводитися тиждень відродження або свято жнив, обговоріть, яку участь може прийняти ваша група.

Спів

Молитва

 

УРОК 11 ДЕБАТИ

Привітання

Привітання присутніх.

Представлення гостей.

Кожен одним словом характеризує минулий тиждень, наприклад, мрія, конфлікт, затишшя, перевантаження і т. д.

Поклоніння

Спів гімнів про любов і турботу Бога.

Молитва одного з присутніх.

«Ломка льоду»

Учасники зустрічі відповідають по колу: Що таке, на вашу думку, «лицемірство»?

Дослідження Слова Божого Текст: Мк. 6: 53-56; 7: 1-23

Головна думка:

Христос звертає увагу на важливість внутрішньої чистоти.

Визначте експерта. Прочитайте пропонований уривок і дайте відповідь на наступні питання.

Огляд

  1. Де знаходиться земля Геннісаретська? Як відреагували її жителі на прибуття Христа? Що вони зробили?
  2. Звідки прибули фарисеї і книжники?
  3. Яке питання турбувало фарисеїв?
  4. Чиї це були перекази?

Інтерпретація

  1. Про яку історію ви згадуєте, читаючи в. 56?
  2. Як завжди мили руки перед їжею фарисеї (в. 3)?
  3. Яку роль відігравало в їх житті обмивання?
  4. Чому Христос не підтримав їх, хіба погано мити руки перед їжею?
  5. Яка заповідь Божа була в зневазі у фарисеїв? (в. 10-12). З огляду на те, що пенсії в той час не було, чи було це серйозним порушенням?
  6. Чи була п’ята заповідь єдиною, яку ігнорували фарисеї?
  7. Що випливає з контексту: в. 15 говорить про їжу умитими і невмитими руками чи про нечисту і чисту їжу?
  8. Що Христос вкладає в поняття «зло»? (в. 23, див. також в. 21, 22).13. Де бере початок кожен порок, де початок нашого осквернення? Як ви розумієте слова «з серця»? Який сенс вкладає в цей вираз автор?

Застосування в нашому житті

  1. Чому нам легше стежити за зовнішніми ритуалами, ніж за своєю внутрішньою святістю?
  2. Що для вас має більше значення – зовнішність чи внутрішній зміст?

Експерт

Геннісарет – стародавнє місто на північно-західному узбережжі Галілейського моря, його заснували приблизно в 15 столітті до Р. Х. У новозавітній час воно спустилося в долину.

«Серце» – мається на увазі розум (в. 7:19, 21).

Свідоцтво

Подумайте і поділіться з групою:Чи є у вас знайомі, для яких важлива зовнішня сторона релігії? Як ви можете вказати їм на важливість внутрішнього благочестя?Хотіли б ваші знайомі вивчати біблійні або інші уроки? За які потреби ви хотіли б помолитися в групі? Чи бажає хтось із ваших близьких прийти з вами на наступну зустріч? Запросіть його.

Спів

Молитва

 

УРОК 12 ЖІНКА І ЧОЛОВІК – ДВА ЯЗИЧНИКА, ДВІ НЕЩАСНИХ ДОЛІ

Привітання.

Привітання присутніх.

Представлення гостей.

Поклоніння

Спів кількох улюблених гімнів.

Молитва одного з присутніх.

«Ломка льоду»

Учасники зустрічі відповідають по колу: Ваша улюблена історія з перших семи розділів Євангелія від Марка.

Дослідження Слова Божого Текст: Мк. 7: 24-37

Головна думка:

Немає жодної страждаючої людини, якій би Христос не хотів допомогти. При цьому не мають значення ні  походження, ні соціальний статус, ні навіть  релігія.

Визначте експерта. Прочитайте пропонований уривок і дайте відповідь на наступні питання.

Огляд

  1. Де до Ісуса підійшла ця жінка? Хто вона була за національністю?
  2. Що ви вже знаєте про Десятимістя? Що там сталося?

Інтерпретація

  1. Як Христос в розмові з жінкою називає євреїв і язичників?
  2. У чому була проявлена ​​мудрість і віра жінки? Чи усвідомила вона місію, з якою Христос прийшов до людства?
  3. Які додаткові деталі цієї історії висвітлює євангеліст Матвій?
  4. Хто допоміг глухонімому отримати зцілення?
  5. Як ви думаєте, чому жителі Десятимістя тепер не боялися Христа (згадайте випадок зі свинями)?
  6. Чому Христос відвів глухонімого вбік?
  7. Чому жителі так відреагували на заборону свідоцтва?

Застосування в нашому житті

  1. Прихід Христа вже не міг залишатися таємницею. Про що це говорить нам?
  2. Що врятувало дівчинку? Який урок ми можемо з цього взяти?
  3. Чого навчають нас ці дві історії: для кого прийшов в цей світ Христос?

Експерт

Додаткові деталі з Мт. 15: 21-29. Хананеянка, язичниця, назвала Христа Месією; стан її дочки було критичним; Христос спочатку не відповідав на її крики, а потім відзначив велику віру жінки; зцілення доньки відбулось в той же час.

Свідоцтво

Поділіться тим, як змінилося ваше ставлення до Христа за ці три місяці.Що особливо вразило вас при вивченні Євангелія від Марка? Що змінилося у відносинах з вашими близькими і знайомими за цей час? Що змінилося у вашому житті? Скажіть вашому сусідові справа добрі слова про нього самого або про його участь під час цих зустрічей. Подякуйте  тим що проводили уроки.

Розмовна молитва: подяка Господу, наші особисті потреби, потреби наших близьких і рідних.

 

 

 

0 коментарів

Залишити коментар

Хочете приєднатися до дискусії?
Не соромтесь, зробіть свій внесок!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.