Круглий стіл з питань духовної спадщини Адвентистської церкви відбувся у Львові

Круглий стіл з питань духовної спадщини Адвентистської церкви відбувся у Львові

Захід відбувся 15 жовтня за  участю Вячеслава Корчука, керівника відділу Духовної спадщини

Щорічно восени в адвентистських громадах проходить  особливе служіння, присвячене доктрині «Дар пророцтва». Адвентисти на основі Святого Письма переконані, що пророчий дар, який проявився в історії Божого народу в часи Старого та Нового заповіту, продовжує існувати і в наш час.

Так, книга Буття описує, що Ной виконував особливу пророчу місію – передачу Божої вістки людству. За часів виходу ізраїльського народу з єгипетського полону роль пророка виконував Мойсей. Напередодні захоплення Юдеї Вавилоном – Єремія. Народженню Ісуса Христа передувало служіння Івана Хрестителя, якого Ісус називає найбільшим з-поміж пророків. Новий Завіт завершується книгою Об’явлення, в якій апостол Іван записав видіння, отримані від Бога.

Естафету ролі пророка для Божої церкви, згідно з переконаннями адвентистів, перейняла Еллен Уайт. Її постать є однією з найвагоміших у процесі формування й доктринального становлення адвентистської церкви. Прислухаючись до її порад, отриманих шляхом інспірації Святим Духом, адвентистська церква активно займалася організацією видавничої справи, медичних та освітніх закладів на всіх континентах.

В’ячеслав Корчук, керівник відділу Духовної спадщини Адвентистської церкви в Україні, почав зустріч з невеликого історичного екскурсу і згадав ще одну знакову для адвентизму фігуру, Урію Сміта. Декілька разів його обирали керівником світової адвентистської церкви.

Протез, розроблений та запатентований Урією Смітом

Урія Сміт був обдарованою особою, та володів нестандартним мисленням. У віці 12 років через хворобу йому ампутували ногу, але в той час не було анестезії. Подорослішав, він запатентував рухомий протез і шкільну парту з відкидною стільницею. Для адвентистського руху він також пропонував багато ініціатив, та окрім іншого, очолював видавничий відділ церкви.

Окрім нього в авангарді адвентизму стояли капітан корабля Джозеф Бейтс, лікар Джон Келлог та інші освічені християни.

Завершивши історичний огляд, В’ячеслав Корчук запросив на сцену трьох служителів церкви, керівника Адвентистської церкви у західних регіонах Україні Василя Чопика, заступника керівника, Віктора Власюка та керівника відділу освіти Валентина Шевчука, які разом з ним відповідали на запитання гостей заходу.

Присутні в залі ставили запитання, які переважно стосувались непорозуміння чи двозначності при читанні книг і компіляцій, створених на основі листів та статей Еллен Уайт.

На запитання про доцільність аплодисментів у церкві В’ячеслав Корчук зазначив, що Біблія пропонує віруючій людині слово «амінь» (“так, істинно”) як реакцію на виконаний музичний твір чи сказану проповідь. Проте, в аплодисментах при вираженні захоплення музичним твором не є чогось недостойного. Давид славив Бога не лише співом, але і плесканням. Еллен Уайт згадувала про оплески у негативному сенсі коли вони адресувалися людині і підживлювали її егоїзм.

Одне з найактуальніших запитань прозвучало стосовно благословіння одностатевих шлюбів і чи можливе, що адвентистська церква колись до цього прийде. Василь Чопик підкреслив, що позиція церкви засновується на Біблії, яка називає подібні стосунки гріховними. І хоча окремі люди можуть відступати від біблійних принципів, це не свідчить про відповідне рішення церкви, як всесвітньої організації.

Сьогодні християнам пропонується велика кількість інтернет-проповідників. Тож ще одне запитання зачіпало тему кредиту довіри до інтернет-служителів. Віктор Власюк наголосив на трьох аспектах, відповідно до яких варто обирати для споживання медіапродукти, створені проповідниками:

  1. Життя проповідника.
  2. Відповідність його поглядів Біблії.
  3. Відповідність адвентистському вченню.

Ще одне запитання полягало у спільному минулому організації “Свідків Єгови” та адвентистської церкви. Валентин Шевчук, історик церкви, продемонстрував графік, на якому зображено спадковість християнських течій ХІХ ст. Згідно з ним, мілеритський рух дав початок трьом напрямкам: спіритуалістам, адвентистам сьомого дня та адвентистській євангельській церкві. Власне остання течія і стала попередником руху дослідження Біблії, організованим Чарльзом Расселом, з якого вийшли свідки Єгови.

Подібні зустрічі є актуальними для вірян адвентистської церкви, оскільки сприяють укріпленню у вірі та кращому розумінню своїх доктрин, а також для представників інших конфесій, адже допомагає розсіяти упередження по відношенню до адвентистів.

Владислав Берецкі

0 коментарів

Залишити коментар

Хочете приєднатися до дискусії?
Не соромтесь, зробіть свій внесок!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.